CHICAGO (DAG 114&115)

Chicago, min favoritstad och nu kan jag äntligen säga det utan att folk ska contra med att jag aldrig ens varit där! Nu är jag hemma igen efter ett snabbt besök i Chicago och Michigan City.
Så i måndags morse gick jag upp vid 7 för att äta och fixa mig för att sedan åka ner till Michigan City med Nicole och Mary. Soc hela bilresan typ, det var skönt hehe. Sen stod vi och vänta på tåget som skulle ta oss till Chicago. Även tågresan sov jag bort, standard mig. Vi valde helt klart sämsa dagen att åka till Chicago. Altså vädret var värre än värst. Jag menar inte lite regn och blåsigt, jag menar starka vindar och hårda hagelbitar som gör att det nästan är omöjligt att kolla upp. Man var tvungen att vika in vid butiker och liknande efter 50m. I alla fall, när vi gått av tåget skulle vi ta oss i detta hemska väder till hotellet. Vi checka in och lämna våra väskor och sen tog vi oss ut i det hemska vädrert igen. Vi gick och åt först och sen tog vi oss ut för att se staden. Det var somsagt svårt artt se men jag försökte ta upp huvudet så mycket jag kunde och wow vad jag tycker om den staden alltså! Vi gick in i flera butiker och jag spenderade mina pengar på smink. Jag beställde smink från sephora för några dagar sen men sen avbrö som beställningen och de sakerna jag ville ha hade solts ut när jag fick kontakt med dom. Vart så sur från det men nu när jag var i Chicago och gick till Urban Decay sa dom att dom kunde fixa dealen för mig för att tjejen jag tyckte jag hade haft spn otur. Så hon fixade en en box dom hade och bytte ut Naked 2 som jag redanhar till Vice 4 som jag ville ha! Vart så glad och tacksam! Efter några timmars vandring var vi genomblöta, speciellt mina skor, så vi drog oss tillbaka till hotellet och stannade där. Vi köpte beställde pizza till rummet och åt till Harry potter. 
Morgonen där på gick vi upp tidigt igen. Halv 9 var vi ute igen och vädret var mycket bättre. Vi gick till The Bean som var det viktigaste för mig under trippen. Tog ca 1000000 bilder och sen var jag nöjd. Gick till Starbucks för att äta frukost och sen gick vi till tåget tillbaka till Michigan City. Där åt vi först lunch och sen var det shopping i outleten! Sjuk outlet, många butiker hade grymma priser. Förvånade mig själv när jag stod i kassan till hollister men hittade ett per ljusa jeans (ännu mer chockerande omni känner mig) som jag behöver. Vid tre åkte vi tillbaka hem och sen dess har jag varit helt död.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0