MISS MATTAWAN (DAG 98)

Woho igår var det miss mattawan!!! Tänker börja berätta om i onsdags dock (dag 95). 
I onsdags hade vi en liten liten team bounding med miss mattawan tjejerna, eller ja vi var bara 6 personer som kunde komma. Vi hade i alla fall kul. Vi var hemma hos Victoria och åt italiensk mat och jag måste erkänna att det är första gången jag äter mat här som faktiskt smakar italienskt (förutom när jag själv lagat maten). Efter maten satt vi i soffan, snacka, crusha över justin bieber och prata lite mer. Vid 9 var det dags att åka hem o sova.
Nu hoppar vi fram till fredag. I fredags hade vi repitition. Vi kom till skolan vid 5 och gick igenom allt en gång. sen fick vi äta och sen gick vi igenom allt en gång till. Vid 11 var vi klara och fick åka hem. Kan säga att alla var hemt döda efter, vi alla ville bara hem och sova. Men vi hade kul i alla fall, eller jag hade i alla fall det!
Min mobil dog tyvätt så har ingga bilder.
Nu hoppas vi fram till det roliga! Lördag den 12/12-15, miss mattawan 2016.
Vaknade och började fixa mig inför intervjuerna vi skulle ha. Jag och Andena hade intervjuer i samma grupp så vi åkte till skolan tillsammans. Där träffade vi dommarna en för en för en kort intervju på 5 minuter. Dom alla var jätte trevliga och jag tycker allt kändes bra. Det var en tjej dock som fråga jättemånga konstiga frågor men jag var bara mig själv så det gick bra. När vi alla hade träffat alla dommare en gång var var vi klara och fick åka hem för att fixa oss. Det första jag gjorde var att ta en power nap, ofc, och sen började jag göra mig i ordning. 
När jag precis blivit klar med sminket kom Andena för att hämta mig och vi åkte tillbaka till skolan. Vi hängde där ett tag och sen var det entligen dags! Vi var alla sååå nervösa. När vi stod uppstälda för dansen vi skulle inleda med kände jag i luften hur allas hjärtan slog så fort, inklusive mitt. Vi fick stå där ett tag men tillslut var det dags för oss att visa upp dansen. Jag gjorde några fel här o där men jag var inte den enda, hehe, det var bara två fel som var synliga dock så det är lugnt. 
Efter dansen skyndade alla sig för att byta om till sitt tal. Jag hade på mig en svart klänning och strumpbyxor. Med mig hade jag ett rep knyten i hangman's knut eftersom jag pratade om självmord. Talet gick bra och till er som vill höra det kommer jag kanske lägga upp en video på facebook. Tim sög dock på att a videos så alla är jättesuddiga... När man var klar med talet var det bara att springa för att sätta på sig sin klänning och se till att håret o sminket är på platts och sen var det dags självaste walken. tycker allt gick bra och även det finns på suddig video, hoppas på att nån annan tog en bättre video. Och när alla gjort sin gång radade vi upp oss en sista gång för dommarna. Vi fick sedan reda på top 10, jag var inte en av dom, vilket jag är rätt glad för eftersom att jag inte ville ha en "on stage question" eftersom att dom frågorna består av så kompliserade ord så jag skulle bara stå som ett frågetecken. Plus att jag inte sålde några ads som drog ner 50% av mina poäng typ så chansen att jag skulle bli top 10 fanns inte, haha. Men alla tjejerna var jättefina och tycker dom alla (förutom en) förtjänade en top 10 plats! När dom var klara med sina on stage frågor kom vi alla ut på scenen igen för att krona den som sålt mest ads, den som varit mest positiv (vi deltagare rösta fram) och sen fick även top 5 en krona. Tycker alla dom top 5 tjejerna förtjänade det så mycket men bäst av allt var att vinnaren inte var någon mindre än min egen chaufför Abby! Jag är så otroligt glad för henne för vet hur mycket hon kämpat och vellat det här! Hon blev även den som sålt mest ads, precis som förra året!
När allt var kalrt var det dags att ta 1000 bilder med massa olika personer! Här får ni några av bilderna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0