LOGIC @ CHICAGO (DAG 182-183)

Fredag började med att mary ropade "BEAAAATIIICE ARE YOU UP YET?!?!?!" vilket jag inte var. Jag låg i sängen och sov så gott tills dess. Jag kollade klockan och jag hade 15 min på mig att göra mig redo inför skolan, enkelt. Klockan 7 satt jag på bussen påväg till skolan. Efter matten skulle jag och Kenzie åka hem till mig, men slarvig som hon är hade hon tappat sin lapp och vi behöve gå till bilen, sen tillbaka och sen till bilen igen innan vi kunde åka. Väl hemma sprang jag upp till mitt rum och slängde ut alla skolsaker och packade ner kläder och smink. Vi åt och sen satte vi oss i bilen med Tim och Mary för att åka till tåget i Michigan City för att ta oss till Chicago. Resan gick bra och när vi kom till hotellet börjaade vi fixa oss inför kvällens kommande konsert. 
 
Kön in till Aragon Balroom var lång och det var kallt ute. Min jacka värmde mig dock men Kenzie hade inte bästa kläderna. Vi kollade runt för att se om Lou och hans vänner var i närheten men vi såg dem inte. Kön rörde sig snabbare och snabbare desto närmare vi kom och tillslut var vi inne. Vi gick runt lite och helt plötsligt möter vi Lou och vi bestämmer oss för att stå med dem. "Förbandet" eller mer sagt för DJ/Rapparna sög imo och folk bredvid oss rökte på så började snabbt må illa så jag Kenzie, Lous lillebror Nemo och en annan kille gick ut från folkmassan för att få bättre luft. När förbandet var klara gick vi ner igen, lämnade Nemo med hans föräldrar och trängde oss sedan tillbaka till där vi stod. Så där stod vi igen i mitten av folkmassan och väntade. Killen bredvid oss som tidigare rökte på hur mycket som helst tuppade av och vakter kom och hämta honom. Kvällens höjdpunkt typ haha, men strax efter det kom äntligen Logic på scen och det var blad det bästa jag varit med om! Ni kanske redan vet hur mycket jag älskar konseter så njöt varje sekund. 
 
Det var sjukt varmt och alla hoppade runt och sjöng och bara hade an almänt bra tid, vilket inte var så svårt att ha med tanke på hur bra Logic var! Han uppträde så bra och var en härlig person att se på scen. Han bad oss skrika så högt vi kunde nån gång där i mitten och jag skrek men tillslut had jag ingen luft kvar så andades in igen kollade på Kenzie och det andra och sa bara "okay now" och skrek så absolut högt jag kunde och fick ur mig en ljud som gjorde att personerna runt mig/framför mig 5 rader duckade och kollade bak som om att jag galen samt så fick jag några skratt och där kände jag att jag gav 100%.
 
Sista låten var min favorit, City of Stars vilket var ett så brutalt bra avslut på konseten. Jag och Kenzie gick till röda linjen och satte oss på tåget för att åka tillbaka till hotellet. Vi stanade för att köpa en pizza som vi tog till rummet och åt innan vi gjore oss klara för att sova. 
 
Lördag morgon vaknade jag 6 och kunde inte somna om, like always. Låg och kolla igenom alla bilder och videos från gårdagen och vid 9/10 nån gång väckte jag Kenzie för att gå och äte en stog god fukost. Tåget hem gick vid 12 och jag och Kenzie köpte varsin Red Mango (frozen yoghurt) att äta innan.Tåget tog oss tillbaka till michgan city och där satte vi oss i bilen för att åka hem. Vi stannade för att äta på någon resturang där jag åt en salad, vet inte hur men på något särr lyckades dom tyvärr inte göra en så god sallad men men, det andras mat var mycket god och stället var trevligt så 1/5 för min mat men 5/5 för allt annat. När vi väl kom hem igen hade jag ett litet paket med mitt nya mobilskal som väntade på mig så öppnade det and I love it. 
Gick upp på mitt rum och skulle vila lite, gick inte så bra, somnade vid 6 och till 6.45. Första natten på länge som jag sovit riktigt bra och länge utan att vakna! Woop!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0